Homenaxe a Rosalía

O vindeiro sábado, 24 de febreiro como homenaxe ao nacemento de Rosalía de Castro, o concello de Ponteareas organiza unha serie de actos:

As 12:00h haberá unha ofrenda floral xunto coa colocación dunha placa.

As 20:00h no Auditorio Municipal terá lugar o festival “Rosalía Músical”, donde música, poesía e dramatización irán da man. A parte musicál correrá a cargo de alumnos do CMUS de Ponteareas. Estades todos invitados.

O domingo 25 de febreiro continuarán as honras a esta gran poetisa e novelista galega coa posta en escena dunha obra de teatro a cargo de “Roi Vidal e Laura Ponte” que leva por título “Rosalías”, será a partir das 19:00h.

Rosalía de Castro naceu o 24 de febreiro de 1837 en Camiño Novo, un arrabal de Santiago de Compostela.

Foi bautizada pouco logo do seu nacemento, na Capela do Hospital Real, cos nomes de María Resalía Rita, filla de pais descoñecidos, aínda que se sabe que é filla do seminarista José Martínez Viojo e de María Teresa da Cruz de Castro, de familia hidalga.

Pasa os seus primeiros anos ao coidado dunhas tías paternas e posteriormente trasládase a Padrón para vivir coa súa nai. O seu nodriza ensinoulle o galego e fíxolle coñecer a poesía popular nesa lingua.

Compuxo os seus primeiros versos aos doce anos.

Viaxa a Madrid en 1856, onde coñece a Manuel Murguía (co que contrae matrimonio o 10 de outubro de 1858) e quen a pon en contacto con Bécquer e o seu círculo.

Figura clave do Rexurdimento galego, foi considerada, xunto a Bécquer, representante dun Romanticismo tardío.

En 1857 publica o seu primeiro libro poético, A Flor, ao que lle seguen Cantares galegos de 1863, e Follas Novas de 1880, ambos escritos en galego. A súa obra principal, Nas beiras do Sar, publicouse en castelán en 1884.

Con Cantares galegos situouse como precursora, xunto a Curros Enríquez e Pondal, do Rexurdimento cultural de Galicia. A crítica subliña a súa feminismo pionero. Ademais foi autora das novelas A filla do mar (1859), de carácter folletinesco; Flavio (1861) e a costumbrista Ruínas (1866). Tamén publicou as tituladas O cabaleiro das botas azuis, en 1867, e O primeiro tolo, en 1881.

A súa obra ocupa un lugar destacado entre os autores españois cos seus versos en galego e as súas publicacións en castelán. En ambos idiomas soubo expresar con beleza as particularidades do seu pensamento crítico e a loita polos avances sociais.

Foi nai de sete fillos, e do seu matrimonio, dise que non foi feliz.

De saúde delicada e temperamento depresivo, durante dous anos padeceu un cancro. Rosalía de Castro faleceu tras tres días de agonía, o 15 de xullo de 1885, na Matanza (Padrón).

Obras:

Versos a Compostela